16 januar 2007

Ok, litt til

Min datter imponerer meg så mye for tiden at jeg bare må skrive litt til. I dag ved frokosten:

"Mamma, det var jammen meg en trekantet ost."

"Ja, den heter ridderost og er kjempegod."

"Ridderost? Det er jo akkurat som Don Quijote-ost, det. Vet du hvor mange ridderbøker han leste, mamma? Så mange at han trodde at han var en ridder selv, og så slåss han mot vindmøller. Og vet du hva? Han trodde at en vanlig bondekone var en ekte prinsesse."

Alt dette ble sagt på kav bergensk og i et rasende tempo, og jeg er selvfølgelig superstolt av denne ungen min.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror hun er et vidunderbarn, faktisk. *rørt*

Fire kaffe sa...

Hun har jo ekstremt gode gener,så vi skal ikke se bort fra det.

Anonym sa...

Jeg skulle gjerne hatt din datter som svigerdatter, selv om jeg nok innerst inne håper at det ikke blir slik.

Fire kaffe sa...

Du har et poeng der. Kanskje bigami kan være noe for dem? Tre likeverdige i et lykkelig ekteskap?

Anonym sa...

Tja, vi har jo en kandidat hos en av medarbeiderene dine. Ja, sønnen hennes.

Fire kaffe sa...

Det kan jeg gå for. Tenk så morsomme familieselskaper vi kan få.

Anonym sa...

Barna synes sikkert ikke det er så morsomt. Vi blir en sånn nutcasefamily!

(Var det riktig?)

Fire kaffe sa...

Ja, var det ikke riktig? Uansett, det er ingen tvil om at det er en slik familie vi blir.

Anonym sa...

Du og jeg, nutcasemammaer. Det er så vakkert.

Fire kaffe sa...

Vakkert og rørende. Virkelig.