17 april 2011

Uæææ -tagget!

Sist jeg ble tagget, skrev jeg et innlegg om at jeg hater å bli tagget og at jeg nektet å gjøre det og at ingen får lov å tagge meg igjen. Det var sånn omtrent i 1964, rett etter at jeg begynte å blogge, så det begynner å bli en stund siden. Problemet nå er at det er den fine Tenkerbell som har tagget. En blogg jeg fant ved en tilfeldighet og som er så fin. Og når hun i tillegg skryter litt av meg og sier at hun lurer på hvem og hvordan jeg er, klarer jeg ikke å motstå presset.

(Dette har selvfølgelig ingenting å gjøre med at jeg har sluppet totalt opp for unnskyldninger til å la være å jobbe med studiene hvis noen skulle mistenke meg for det)


1. Hvorfor startet du å blogge?
Diskusjonsforumsfolkene/netthjemmet mitt begynte å blogge. Jeg kastet meg på bølgen. Dessuten liker jeg å fjase. Jeg tror jeg pre-blogget litt på dagboken til Blink som jeg hang på på den tiden. Jeg la en gang ut kopi av dagboken min fra Blink. I tillegg fikk jeg på den tiden en kjæreste som blogget, og det bidro også. Det så rett og slett gøy ut. Jeg er egentlig en kort-blogger, så dette kommer til å bli ett av de lengste innleggene mine noensinne.

2. Hvilke blogger følger du?
Jeg er ikke så god til å følge blogger. Kall meg heller en periode-leser. Jeg er ikke innom noen blogger hver dag, men plutselig kommer jeg på at nå er det lenge siden jeg har lest der og der, og så tar jeg et skippertak. De jeg stikker innom, ligger i menyen til høyre.

(Nå begynner jeg å bli lei av å svare på spørsmålene, så det blir kortere og kortere)

3. Hva er ditt favorittsminkemerke?

Først av alt vil jeg hevde å ha rettet opp i en orddelingsfeil her, for spørsmålet var opprinnelig formulert slik: "Hva er ditt favoritt sminkemerke?". Dårlig norsk. Måtte alle som har brukt det, skamme seg.
Ellers kan jeg si at det er et vanskelig spørsmål, for jeg er ikke helt sikker på hvilke merker jeg bruker. Jo, jeg vet at jeg har Lancome sin mascara, og siden en venninne en gang solgte Mary Kay-produkter, har jeg noe av det også. Jeg velger Lancome, for mascara er det viktigste sminkeproduktet jeg har. I desember var jeg på et seminar i to dager og hadde glemt mascara. Det førte til at jeg måtte holde ut på nachspiel nesten helt til jeg skulle stå opp igjen, slik at jeg ikke gned mascaraen utover puten og ikke hadde noe igjen.

(kortere og kortere, fru Blom)

4. Hva er ditt favorittklesmerke?

Det er ikke et merke, men jeg bruker det likevel. Vintage. Jeg elsker de gamle kjolene, særlig de fra slutten av 60-tallet. Det beste av alt er at jeg bruker dem masse også. Før gikk jeg bare i dongeri og t-skjorte, men så inngikk jeg et veddemål med et par kompiser, og vips så fikk jeg en god anledning til å kjøpe og bruke nye gamle kjoler.

5. Hva er din favorittparfyme?
Den jeg ikke husker hva heter og ikke finner på taxfree- eller parfymebutikken lenger. Det var en sommerutgave av noe. Jeg kjenner at dette spørsmålet river skikkelig i hjertet mitt, og jeg må gråte litt over favorittparfymen som er borte. Sannsynligvis for alltid.

6. Hva er din favorittfilm?
Aner ikke. Virkelig ikke. Jeg liker alt fra sært og smalt til action og tanketomt.

7. Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
Island + naturfag = sant
Jeg har aldri vært på Island før og har vanvittig lyst til å dra dit.

8. Fem ting du alltid har i veska di
Solbriller, lommebok, mobiltelefon, eos-egg og neglefil.  Neglefilen fordi jeg har verdens styggeste negler og prøver å holde dem bittelitt i orden. Hvis jeg ikke har neglefilen i vesken, klarer jeg å rote den vekk og må kjøpe ny. Neglefilen bør altså ikke bidra til at jeg blir assosiert med folk med smale, pene hender og nydelig lakkerte negler. Jeg har stor veske med mengder med rot nedi. I tillegg til de fem tingene, kan jeg nevne fliseklemmer, kvitteringer, sjokoladepapir, kulepenner, en og annen artikkel som jeg har planer om å lese, lipgloss, øredobber og noen ganger sokker.

Siste del av taggingen innebærer å tagge andre, men det nekter jeg å gjøre. Det ville jo for meg vært like image-ødeleggende som å tenne lys for fred eller kopiere en status på facebook.


Puh. Oppdrag utført. I need a drink.





1 kommentar:

Tenkerbell sa...

Hahhaaha :) Jeg ler og ler, mest av at det var jeg som lagde den forferdelige orddelingsfeilen, bare fordi jeg syns ordet favorittsminkemerke var så forferdelig langt at det umulig kunne være riktig. I stand corrected!
Videre er min teori at hodet til kvinner ser ut akkurat som vesken deres og at således kan vi med umiddelbar gevinst konstatere at du har mye i hodet, og det er vel ikke det verste som kan skje på en søndag.
Før jeg nå skriver et helt innlegg her, noe jeg tidvis uforskammet nok gjør i andres kommentarfelt, skal jeg trykke inn koden og forsvinne videre til linkene du klokelig la inn i innlegget.