07 april 2011

Billig vikar-i-norsk-lærerhumor

Jeg lovte min kollega dyrt og hellig at jeg skulle ha litt nynorsk for henne i dag, siden jeg hadde stjålet det som hun opprinnelig hadde planlagt som norsktime. Jeg elsker å være barnslig når jeg lager oppgaver, og i dag var intet unntak.

Bøy substantivene:

  • Tre
  • Bil
etc..
  • Monika

Hm, bøye Monika? De prøvde så godt de kunne med Monika - Monika - Monikaer - Monikaene eller Monika - Monikaen - Monikar - Monikane.

Alle fikk selvfølgelig feil, for flertallsformen utgår. Det finnes nemlig bare én Monika.

Jeg elsker å være lærer med teit humor.

3 kommentarer:

lise sa...

Det finnes faktisk flere Monikaer, men det er bare én av deg!

Hvordan gikk det med mentorgruppen i dag? Får du redde verden?

Fire kaffe sa...

Jeg får kanskje prøve å redde verden. Litt mer enn jeg trodde iallfall. Men nå kommer jeg til deg.

Sjokomanen sa...

digga dg eg!