31 august 2007

Avil sin venninne må kanskje dø

Men du og jeg kan redde henne. Og noen andre. Eller noen andre...

Hvor ofte har du tenkt på å bli blodgiver uten at du har gjort noe med det?
Har du også tenkt på å bli benmargsdonor, men slått det fra deg fordi du tror det er et omfattende og farlig inngrep? Da tar du feil. Har du slått det fra deg fordi du tror at bare nær familie kan donere? Da tar du feil igjen. Det er ufarlig og enkelt å donere benmarg. I tillegg er det under en tusendels sjanse for at du blir brukt, mens for Synnøve øker sjansene dramatisk for hver person som kommer i registeret. Les hva Avil skriver her.

Her finner du viktig informasjon
om å gi blod og benmarg.

Og her kan du registrere deg. Ring dem også, så går det fortere. Synnøve har ikke tid.

Går det an å ikke gjøre dette fordi man er lat eller bare bittelitt redd for å bli stukket av en nål?

En dag gjelder det kanskje dine egne. I dag gjelder det Synnøve.

13 kommentarer:

Hilde sa...

NO e eg innmeldt!

Anonym sa...

Har meldt meg som blodgiver. Må tenke på beinmarg. Pysete dessverre.

Fire kaffe sa...

Så flott!

Spør om det med beinmargen du, søster, så forklarer de hvordan det foregår. Jeg tror det er veldig enkelt med bedøvelse og en nål i hoften.

Salamander sa...

Jeg nekter å tappe så mye som en liter blod, men beimarg har jeg plenty av, hvis den kan brukes.

Fire kaffe sa...

Ta kontakt med blodbanken, så kan de sjekke. Benmarg har de enda mindre av enn blod, så kjør på. Kanskje det redder livet til noen?

Unknown sa...

jøss, eg skal faktisk på Haukeland for intervju og prøvetaking for blodgjeving på tysdag! :) Har venta eit år pga tatovering no, og er endeleg klar! :)

Og etter eg har gjeve blod, kan eg òg gje beinmarg. Man må gje blod fyrst har eg skjønt.

Angåande BA:
Blei tatt bilete av på pink- konsert, var berre det. :) Trur faktisk ikkje biletet finnast på ba sine sider, men ska sjå litt og putte inn eventuell link.

Fire kaffe sa...

Så flott, Isabel!

Anonym sa...

Har nå fått tre til å melde seg fra forumet jeg er på :)
Alle munner drar.

Fire kaffe sa...

Det er kjempeflott!

Anonym sa...

Tusen tusen takk for hjelp!
Neste gong er det kanskej eg eller du som treng hjelp, og då er det allereie mange-mange blodgjevarar der ute til å redde oss!

Joachim Hollekim sa...

Jeg kommer til å hyle som ei jente, gråte litt og besvime.

Anonym sa...

Kanskje M kan være med å holde deg i hånden Shogan..

Joachim Hollekim sa...

Nei, takk. Vi ekte mannfolk foretrekker å besvime i enerom.