24 september 2011

Ny strategi

I går kveld jobbet jeg en hel time med studiene. Jeg var trøtt og hadde et hode som ikke virket. Likevel fikk jeg jobbet. Det har aldri skjedd en fredag kveld før.

Vil du ha oppskriften?
  1. Lån en bok du bør lese, på biblioteket der alle er veldig greie og serviceinnstilte
  2. Ignorer alle purringer som kommer på studentmail (evt. glem å sjekke studentmailen din, men ignorer høres litt tøffere ut), og vent til du får sinnabrev i posten
  3. Når du får sinnabrev i posten med beskjeden "DETTE ER SISTE VARSEL FØR ERSTATNINGSKRAV SENDES!" får du så dårlig samvittighet at du må få lest litt i boken før den sendes tilbake. De snille menneskene på biblioteket har tross alt vært veldig grei med deg. (Det faktum at jeg lånte boken i desember og enda ikke hadde åpnet den, har jeg slett ikke tenkt å si noe om...)

Siste innleveringsfrist er i juni, så det er litt problematisk at jeg ikke har oppdaget og tatt i bruk denne strategien før, men nå har jeg iallfall bestilt 14 bøker om teori og metode som jeg sikkert får erstatningspurring på en gang i vår.

Lektortittel, here I come!

Ingen kommentarer: