27 februar 2007

Mandag

Status tirsdag morgen: på etterkskudd i forhold til planene, men jeg har kommet meg på jobb.

Mandag startet som en feriemandag skal starte med å sove frempå og spise nydelig omelett til frokost. Jeg slapp til og med å lage den selv, så stort bedre kunne det ikke bli. Halv to var jeg på plass på jobb, og jeg oppnådde det viktigste, nemlig å rydde arbeidsplassen. Mye ble kastet, og mye ble funnet frem fra glemselen. Det mest spennende var tre passere og noen prøver jeg har glemt å levere ut. I tillegg er kulepennbeholdningen min igjen stappfull. Det er rart hvordan jeg klarer å ha nesten 20 kulepenner rundt omkring på arbeidsbordet uten å finne en eneste en. Innimellom all ryddingen, var jeg innom diskusjonsforumet og diverse blogger mens jeg gaulsang til Jokke.

Ingen har skylda, ikke en gang fylla
Det er ingen du kan klandre, ingen du kan banke

Ettermiddagen og kvelden ble særs lite effektiv. Når jeg prøver så hardt jeg kan å tenke etter hva som ble gjort, klarer jeg kun å huske at jeg laget fiskegrateng til middag og pannekaker til kveldsmat. Hvertfall av fornuftige ting. Ellers ble tiden brukt på internett, noe som absolutt ikke står på listen min over ting som må gjøres i vinterferien. Til slutt la jeg fra meg pcen og fant frem boka. Det står på listen min. Lese mer. Jeg som slukte bøker før. Nå sluker internett meg. Jeg leste to sider før jeg sovnet. Sukk.

Nå er jeg som sagt, på plass på jobb. Jeg har spist frokost her. Pannekaker med sukker på. En sunn og god basis for en effektiv arbeidsdag. *host* Kaffekoppen står ved siden av. Arbeidsbordet er ryddig. Jokke spiller i bakgrunnen. Jeg var ikke på butikken i går. I dag skal jeg.

Har du problemer med å omgås overdrevent positive folk
Du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du er iallefall meget mer effektiv enn jeg var da jeg hadde vinterferie.

(Og ja, du blir nå sendt til en død og snål blogg.)

Poly.

Fire kaffe sa...

Det er nødvendig denne gangen. Jeg var syk i 5 dager og kom helt utav det.

Luke's Evil Father sa...

Pancakes and coffee for breakfast! It should've been me, CoffeGirl!

Fire kaffe sa...

Nå er jeg tom for kaffe, så jeg må se og bli ferdig og komme meg hjem!