17 januar 2011

Ting man (jeg) lurer på

Vet folk med rar stemme at de har rar stemme? Hvordan skal man kunne vite det selv? Man hører den jo innenfra og med gjenklang i knoklene. Hvordan er egentlig stemmen min? Jeg tror den er ganske rar. Hvis jeg prøver å være objektiv når jeg hører på lydopptak, høres den iallfall ganske merkelig ut. Iallfall om jeg synger, for av og til tenker jeg at jeg synger ikke så ille, og i overmot tar jeg det opp på mobilen eller noe, og vips, så lander jeg på jorda igjen. Stemmen min kan bare være merkelig, for jeg har ingen annen stemme å bytte den med, og det er helt greit. Jeg er for stor til å bli lei meg, og jeg liker å være selvironisk.

De fleste har helt normal stemme. Noen har spesielt fin stemme. Ikke så mange. Kanskje de ikke vet det heller? Det er i såfall ganske synd, for det er så fint med fine pratestemmer. Syngestemmer også, men det er noe annet.

Ingen kommentarer: