14 januar 2011

Teater

Herregud, så deilig det er! Og vondt. Og frustrerende. Teater. Det er en time siden det var slutt, og jeg er full av følelser. Alle mulige følelser. Hyper lykkefølelse og en bakenforliggende tristhet som presser på. Jeg har ikke grått, for det gjør jeg nesten aldri, men i dag var det nære på. Det er nære på ennå.

Hvis stykket er ordentlig godt, blir jeg forelsket i minst en av skuespillerne. Det har lenge vært Vidar Magnussen, men nå tror jeg jammen meg at jeg er forelsket i en homo. I Bjarte Hjelmeland som kliner med Bjørn Wilberg Andersen i siste scene. Klining er fint på teaterscenen også.

Dagens stykke var La Cage aux Folles. Jeg har sett det en gang før og skal igjen om et par uker. Det er jeg så glad for, for jeg er ikke klar til å slippe ennå. Replikkene, sangene, følelsene. Jeg må få ha dem litt til. Tenk at de snart forsvinner. Det er så trist. Jada, det kommer nye, og de jeg har i dag, vil komme i skyggen av de nye. Det hjelper bare ikke akkurat nå. Nå har jeg lyst til å flytte inn på DNS.

Og neste gang skal jeg synge sammen med dem:

Jeg er som jeg er
Her er et liv, bare jeg eier
Se det du vil se
Senk meg i kne, løft meg til seier!

Dette har vært en utrolig fin dag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men det går vel til hausten òg?

Fire kaffe sa...

Javisst, men til slutt går det ikke lengre.

Unknown sa...

blei nesten litt nervøs, nemleg.

og det er sant det, at til slutt går det ikkje lenger. det er då ein må kunne sangane og litt av dansane, også vise fram på fest og sånn. veldig artig. eg kan ein heil del av marit sitt på rams. ;)