29 januar 2007

Råd og sånn

Inspirert av et hemmelig kammer bestemte jeg meg for å skrive ned deler av referatet fra brannkurset på jobb. Referatet ble skrevet i samarbeid med en kollega mens kurset pågikk.


  1. Røyk inne minst en gang i måneden for å teste røykvarsleren ordentlig.
  2. Kast ut alle grønne planter. Planter produserer oksygen gjennom fotosyntesen, og alle vet at ild utvikler seg raskere med mye oksygen til stede.
  3. Ved utbrudd av brann, reparer straks det elektriske slik at du kan bruke den trådløse til å ringe mor for å få nummeret til nødtelefonen for brann.
  4. Alle arbeidssteder bør ansette personale til å ta seg av klesvasken til det andre personalet slik at de ikke blir nødt til å ta den unødvendige risikoen det er å sette på vaskemaskinen når de drar på jobb.
  5. Et basseng i hagen kan være greit å ha hvis du må hoppe brennende ut fra et vindu i 2. etasje.
  6. Fra november til mars går det ikke an å gå på jobb hvis du bruker oljeovn som oppvarming i huset. "Ikke bruk ovnen uten tilsyn".
  7. Alle bør ha en kokk ansatt på bakvakt, slik at en unngår å bli drept av fyllematlaging.
  8. Hvis du har på fleece-klær, må du huske å skifte før du prøver å slukke brannen. Fleece er lett antennelig og smelter inn i huden.

Referatet ble hentet fra hodet mitt, og jeg vet jeg mangler en del punkter. Ja, punkter på listen. Ikke punkter i hodet mitt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*knegger*

Fire kaffe sa...

Vi hadde det fantastisk da vi forfattet det.

Lilly Craft sa...

Heheheheheeee!!!!
Knaill braaa!!!!