29 mars 2011

Når jeg dør

Når jeg dør, vil jeg kremeres, og asken skal spres på Internett.

Jeg aksepterer ingen avvik fra ønsket, bortsett fra hvis loven ikke tillater det. Da skal asken spres i en kopp kaffe, gjerne i koppen med påskriften "Virker ikke uten kaffe".

Når jeg tenker meg om, kan det hende jeg ønsker å spre litt aske på Internett og litt i en kopp kaffe. Ja, det vil jeg. Dryss gjerne noe i et glass med rødvin også, kanskje en god ripasso? Og en dash i et glass gin & tonic med masse is. Nærmeste treningssenter skal være minst en kilometer unna. Det samme gjelder Lagunen Storsenter og IKEA Åsane. Og for all del, ikke gjør det samme dag som Lysfesten arrangeres. Sjøluft vil være et pluss.

Kjære Aktuelle Offentlige Etat.

Hvis jeg glemmer å søke om askespredning før jeg dør, kan dette anses som en søknad.

Med Vennlig Hilsen
Monika

4 kommentarer:

lise sa...

Jeg tipper denne er foreldet når det blir aktuelt. Har du donorkort på telefonen, forresten? Sånn om jeg tipper feil, liksom.

Fire kaffe sa...

Ja, jeg har. Organene mine trenger ikke kremeres.

Nissemann sa...

Donorkort på telefonen? Det er jo eneste grunnen til at jeg går rundt med lmmebok. Vitsen er jo at det skal være mulig for helsepersonell å finne det før hjertet ditt stopper...

Genial post forresten. Jeg vurderer også å synge i min egen begravelse. For å være sikker på at alle gråter. :)

Og så vil jeg ha en mann i kjole som sier 'Fra havet er du kommet, til havet vender du tilbake.' Face it, vi ble ikke formet av jord fra marken...

Fire kaffe sa...

Det hjelper i grunnen ikke om de finner donorkortet, heller, for det er de pårørende som til syvende og sist må ta avgjørelsen. Det eneste som hjelper med et donorkort, analogt eller digitalt, er at den som har det, mest sannsynlig har informert sine nærmeste om ønsket.

Mann i kjole, Jonny? Er du mot kvinnelige prester? Dette er sjokkerende.

Forøvrig synes jeg vi skal være litt mer moderne enn å synge i egen begravelse. Hva med å lage en video der vi holder vår egen begravelsestale? Hvis jeg skal gjøre det, skal jeg huske å takke mamma, pappa og lånekassen. Det er avslutningsrutinen min i en hver tale.