24 oktober 2007

Honey, I'm home


I går kom vi hjem fra London, så nå er det på tide å evaluere grad av måloppnåelse.

  1. Finne et bra bruktmarked for klær og kjøpe kjole(r) og jakke(r)
    Vi fant iallefall butikker, og det ble to vanvittig kule kjoler. De lukter fryktelig gammelt, så de må via renseriet før de kan brukes. Jakka ble kjøpt ny, men på et marked. Jeg kunne egentlig ikke blitt mer fornøyd med noen av dem.
  2. Tilbringe flere timer på British Museum enn sist.
    Det ble ikke flere, bare 1,5 time totalt, men i stedet fikk jeg et par timer i utstillingen til British Library. Det var utrolig interessant og fascinerende. Jeg har sett James Cook sitt brev fra 1753 om at det ikke fantes noe stort kontinent i Stillehavet, flere brev, Magna Carta, religiøse skrifter, manuskripter og førsteutgaver fra kjente forfattere, note- og tekstskriblerier fra kjente musikere og diverse som Leonardo DaVinci har skrevet.
  3. Gå minst 1 gang på Nasjonalgalleriet
    Jeg var der nøyaktig 1 gang. Jeg hadde ikke vært noe særlig i Sainsbury-avdelingen før, så der gikk jeg nå. Jeg har oppdaget at portretter gleder meg mer og mer. Vi var en tur innom surrealisme-avdelingen til Tate Modern, men formen var ikke god nok til å ta inn så mye, så det ble med det.
  4. Gå på minst ett annet muséum
    Dali-muséet/galleriet var bra, særlig skulpturene. Det har over 500 verk av kunsteren og er Europas største samling.
  5. Se Spamalot
    Vi kom, vi lo, vi dro. "Bring out the dead."
  6. Kjøpe sko/støvletter
    Brune støvletter.
  7. Røyke minst mulig og kun i sammenheng med alkohol
    Jeg klarte det. :stolt:
  8. Drikke mest mulig alkohol fordelt mest mulig utover dagen
    Tja.
  9. Vurdere å kjøpe et bilde med en pris som jeg såvidt kan overleve, men hente meg inn igjen i siste liten, men likevel kjenne blodet pumpe gjennom kroppen.
    De bildene jeg så, var langt over vurderingsklassen, så her må jeg dessverre erklære målet for ikke oppnådd.
  10. Oppdage noe nytt med London Gordons winebar, Simpsons tavern, Cross Keys, Garlic and Shots, ungarsk and, etterretningsbygget, Kleopatras nål, South bank, matmarkedet i Borough, Ploughmans lunch m.m. Alt dette, mere til og fremdeles mye uoppdaget. I tillegg til alt som må oppleves igjen. Det blir flere turer.

4 kommentarer:

Joachim Hollekim sa...

Dæven, vi hadde en fin tur!

Fire kaffe sa...

Det var vidunderlig!

Anonym sa...

Å! Garlic and shots! Nå ble jeg plutselig usikker på om vi faktisk var der eller om jeg og venninna mi bare tok til oss navnet en dagen-derpå hvor hun oste av sprit, mens jeg hadde spist noe hvitløksmarinert noe, og luktet deretter. Uansett - gode minner til det stedet.

Sjokomanen sa...

Dette ser ut som en tur etter din smak ja.