08 oktober 2007

Byen er Bergen


Og her trives jeg godt. Supert. Brillefint. Osv. For noen år siden hadde jeg betalt barnevakten nesten hva som helst for å fått vært i byen i dag. Dagen da Brann kanskje sikrer seriegullet for første gang på 44 år. Jeg har vært på stadion mange ganger og hørt det berømte Brann fra Bergen synge "...som i 1963..." og smilt like overbærende hver gang. Overbærende og veldig stolt over å ha fått være en del av stemningen på stadion.

Da Frøken Freken ble født, ble det færre og færre besøk på stadion, og i år har jeg ikke vært en eneste gang. Det er helt greit. Det er også helt greit at jeg ikke er i byen i dag. Jeg er glad likevel. For Brann, Bergenserne og Bergen By.

Forøvrig leder Brann 1-0 akkurat i dette øyeblikk. Gullet ska hem. Slik ser det jammen meg ut også.

3 kommentarer:

Fire kaffe sa...

Aldri, ALDRI si til noen i hele verden at jeg akkurat nå felte en tåre og to. Utenfor skyter naboer opp fyrverkeri. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle kanaler bryter av med ekstra nyhetssending.

Fire kaffe sa...

Og jeg løy. Jeg skulle veldig, veldig gjerne ha vært i byen akkurat nå. Selv om jeg bare har 50 kr igjen på kontoen.

Sjokomanen sa...

Gratulerer med gullet!