29 mai 2007

Impulsiv



Ja, det hender det at jeg er innimellom. Og i disse innimellom-periodene blir det tatt mange raske avgjørelser.


I går skulle jeg og Tina se Peer Gynt. Siden den var satt opp under festspillene, hadde jeg kjøpt billetter for lenge siden. 640 kr totalt. Vel, med den temperaturen som var i Bergen i går fant vi raskt ut at vi ikke kunne sitte inne i Logen i 3,5 time. Det forekom oss rett og slett helt umulig. Derfor ga vi billettene til de første vi møtte og gikk og satt oss utenfor Logen i 3,5 time i stedet. I løpet av disse timene inngikk vi en avtale om å ikke ta med oss klær når vi skal til Warszawa sammen slik at vi blir nødt til å kjøpe alt nytt. Det virket som en fantastisk idé i går, men i dag er jeg ikke helt sikker lenger. Tenk hvis vi ikke finner noe og må gå i de samme, svette klærne hele tiden? Skrekk og gru.
Vel, i løpet av kvelden gjorde jeg også noe annet. Jeg kjøpte festivalpass til Roskilde. I år skulle jeg ikke dra. Jeg orket ikke teltlivet ett år til. Orket, som i preteritum, for nå orker jeg visst likevel. Plutselig. Det skjedde da Even og Per Henning kom ramlende inn i haven. Jeg hadde ikke sett dem siden Roskilde i fjor, og vips, så hadde jeg kjøpt pass i år også!
Jeg tror det blir verd turen!

6 kommentarer:

Joachim Hollekim sa...

God tur!

Anonym sa...

Blir aldri klok på deg jeg...

Teltet vårt blir nok opptatt, så du får kjøpe deg et.

Fire kaffe sa...

ElleMelle: I år blir vi fire, så da blir nok teltet for lite.

shogan: Takk!

Anonym sa...

Impulsiviteten din gjorde juli millioner ganger mer verdt å leve. Takk!

Fire kaffe sa...

Så bra, imp! Og at du blir med, gjør turen enda bedre for meg også. :sukkersøt:

Anonym sa...

Ånussånussånuss.