03 februar 2007

200 fulle fiskere reddet fra isflak

Dette kunne blitt en interessant film.

"Over 200 russiske fiskere, mange av dem kraftig beruset, ble reddet fra flere isflak utenfor Sakhalin-øya øst i Russland lørdag etter at et enormt isflak løsnet fra land.

Russiske myndigheter har advart om at den milde vinteren fører til at isflak løsner. Men flere hundre isfiskere trosset advarslene, og hadde likevel gått ut på isen fredag og lørdag for å drive med det tradisjonsrike isfisket.
Da det store isflaket løsnet, tok det med seg mellom 200 og 300 isfiskere. En offentlig tjenestemann sier til nyhetsbyrået Interfax at mange av fiskerne var «svært påvirket av alkohol». Det store isflaket brakk opp i flere små, som begynte å smelte.
Stor innsats fra
redningsmannskaper med båter og helikoptre sørget for at ingen menneskeliv gikk
tapt."
http://www.bt.no/kuriosa/article337312.ece

10 kommentarer:

Luke's Evil Father sa...

Haha - those crazy Russians, I guess they like to drink and fish at the same time! But with the weather forecast for the 21st Century it seems that ice fishing more or less will die a natural death any which way You look at it. LEF is a bit sad these days.

Anonym sa...

Gå å legg deg, du er syk!

Anonym sa...

Jeg gleder meg til filmen.

Fire kaffe sa...

Jeg er også trist, LEF. Rapporten fra FN's klimapanel er til og med mer nedslående enn de som ikke tar den på alvor. Bjørnøy kan ligne så mye på en indremisjonsdame fra Vestlandet som hun bare vil, men jeg synes vi skal høre på henne. Hun har faktisk ambisjoner for å gjøre noe med klimaet vårt.

søss: Jeg bare klippet og limt så det var ikke så mye arbeid. Nå er jeg litt bedre, men frøken freken er skikkelig slapp, har feber og spyr. Kjip helg.

impen: Jeg og! Kanskje jeg skal lage den?

Joachim Hollekim sa...

In my experience LEF, Russians like to drink and everything.

Anonym sa...

Ja, lag den! Jeg tar gjerne en rolle som en av de 200 fulle fiskerne om du forsikrer meg om at dette kommer til å gå bra.

Anonym sa...

Jeg tror jeg hyrer deg og en hundre andre fra et sted vi kjenner godt.
Garantien kan du ta med min advokat.

Anonym sa...

Hohoho.

Luke's Evil Father sa...

Drink and everything! Haha! Good one old Mr SailorMan

Anonym sa...

What is your experience with Russians, Sailor?