29 september 2011

Kan mine vaner spå hva som er bra for fremtiden?

BT melder at kvinner som drikker fire kopper kaffe eller mer om dagen, har mindre sjanse for å utvikle depresjon. Dette har jeg drevet på med i mange år. Maaange. Menn som drikker mye kaffe, tar sjeldnere selvmord.



Siden det ser ut som jeg har en egen evne til å forutse fremtiden, kan det altså være lurt å gjøre mer som meg. Nå gleder jeg meg til undersøkelsen som sier at man blir lykkeligere av å legge seg sent når man skal tidlig opp, til den som bekrefter at prokrastinering senker forekomsten av inkontinens og til den som oppfordrer til å smugspise sine barns godteri for å vinne i lotto.

Ikke helt sikker på om du tør å ta sjansen på at jeg har rett? La oss snu litt på det og spørre: tør du å ikke ta sjansen på at jeg har rett?

Ingen kommentarer: